<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Hello Ruth Anne,</div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Thank you for working with Kai this weekend, and following up with some missing assignments. </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">1. ALEKS is not synced with Google Classroom or StudentVue. I have to manually input when students finish their ALEKS assignments into the gradebook. The gradebook now reflects that Kai has completed their initial knowledge check. That said, they have missed the last 3 weeks worth of ALEKS homework. Students are assigned 15 topics per week, due every Friday by 11:59 PM. I have decided to excuse Kai from 2 out of those 3 weeks worth of ALEKS homework. If Kai can complete 30 topics by this Friday (to complete this week's 15 required topics, as well as last week's 15 past due topics), I can update their ALEKS grade. I typically do not allow students to make up their ALEKS homework. I have warned students many times that once Friday at 11:59 PM passes, the topics they finish "late" will count for the following week. </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">2. I have graded Kai's revisions for Quiz #1, and it is reflected in the gradebook. </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">3. Kai could not find this quiz because they never attempted the quiz. I gave 20 minutes of class time for students to complete the quiz. Kai wrote their name on the quiz, and left every single question blank. I decided not to pass the quiz back out to Kai because I didn't want the 0/15 score to demotivate them. If they want to make revisions to this quiz, they can complete every question of one version of the quiz on a separate sheet of paper and turn it in tomorrow or Monday, 10/16. There will be a substitute this Thursday and Friday. </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><b>All this to say, Kai's lack of work completion is becoming a concerning issue in math class, because over 95% of the assignments given to Kai to complete in class are left entirely blank by the end of the class period. </b></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">I frequently check in with Kai to offer support, and to get them started with a question. However, no work is produced when I walk away to check in on other students. Even when I am prompting them one on one, they rarely get started with their work. For example, we have spent 2 class periods working on our milestone project. They are the only one who has not finished part 1 of the project. I checked in with them multiple times today offering assistance, but they did not want my assistance. On my last attempt towards the end of class, Kai asked if they could do part 2 of the project online instead of on paper. I quickly thought of a way for them to do their project online, even though it was intended to be a paper project. I showed them how to use the online website to plot points, and hope to see this project come to fruition either online or on paper. I am willing to make accomodations for Kai as needed, but most times when I ask them what they need, they don't have a response for me. Furthermore, I'm not sure how to best support Kai to increase work completion in class. Typically, I can do behavior charts and reward incentives for students. I'm not sure how that will be received by Kai as motivation to stay focused and increase work completion. </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">4. I did grade the pages that Kai turned in today. Typically, students lose points for turning in assignments late. They can only get full points if they turn it in on time. I made an exception for Kai's assignments, and have graded them as if they were on time. </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Thank you for following up regarding accommodations for Kai. If you need a recommendation for an outside tutoring service, I can provide information on one company that I work closely with.  </div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Regards,</div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Ms. He</div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Tue, Oct 10, 2023 at 7:58 AM Ruth Anne <<a href="mailto:raladue@digitalkingdom.org" target="_blank">raladue@digitalkingdom.org</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">On Wed, 4 Oct 2023, He, Amy via House wrote:<br>
<br>
> This is Ms. He, your child’s math teacher at Hoover Middle School. <br>
> You are receiving this email because your child is currently failing <br>
> math class (receiving a D or F) for the P1 grading period.<br>
<br>
Hi Ms He,<br>
<br>
<br>
> 1. ALEKS [<a href="http://www.aleks.com" rel="noreferrer" target="_blank">www.aleks.com</a>] Initial Knowledge Check (<a href="http://www.aleks.com" rel="noreferrer" target="_blank">www.aleks.com</a> <br>
> [<a href="http://www.aleks.com" rel="noreferrer" target="_blank">www.aleks.com</a>])<br>
<br>
> This assignment was due on Friday, September 22nd. Students were <br>
> instructed to answer 25-30 questions to the best of their ability. <br>
> ALEKS is an adaptive learning software. The purpose of the Initial <br>
> Knowledge Check is to determine what the student already knows, and <br>
> what the student is most ready to learn. Students are not allowed to <br>
> ask for help / search up the answers. If they don't know the answer, <br>
> they were instructed to click "I don't know." This assignment is <br>
> graded for completion!<br>
<br>
Kai spent 90 minutes on this assignment, and it does not show up <br>
completed in Google Classroom.<br>
<br>
> 2. Unit 6.1 Formative Assessment 1: Number Lines [REVISIONS]<br>
><br>
> Answer key and detailed instructions on how to complete revisions <br>
> for the formative assessment (quiz) was posted on Google Classroom <br>
> under “Unit 6.1” on September 18th. The final grade for the quiz <br>
> will be an average of their original score and their revisions <br>
> score. Students are encouraged to use the answer key to help them <br>
> understand and fix their original mistakes.<br>
<br>
Kai did find this test, and corrected at least some of the answers.<br>
<br>
> 3. Unit 6.1 Formative Assessment 2: Absolute Values + Coordinates <br>
> [REVISIONS]<br>
<br>
> Answer key and detailed instructions on how to complete revisions <br>
> for the formative assessment (quiz) will be posted on Google <br>
> Classroom under “Unit 6.1” on October 5th. The final grade for the <br>
> quiz will be an average of their original score and their revisions <br>
> score. Students are encouraged to use the answer key to help them <br>
> understand and fix their original mistakes.<br>
<br>
Kai cannot find this test. I have asked them to look in the classroom, <br>
but unless they can find it, the original score will stand.<br>
<br>
> 4. Any and all other missing assignments. Students are expected to<br>
>    complete 15 ALEKS topics per week, graded every Friday at 11:59<br>
>    PM. Missing or incomplete ALEKS topics cannot be made up. Please<br>
>    check to make sure that your child is completing all their weekly<br>
>    topics on time. A video tutorial on how to navigate the ALEKS<br>
>    website can be found here [<a href="http://drive.google.com" rel="noreferrer" target="_blank">drive.google.com</a>].<br>
<br>
We will make sure that Kai keeps up with the ALEKS assignments going <br>
forward. Kai did finish the 6 workbook pages of homework currently <br>
missing.<br>
<br>
We are very aware that Kai is struggling with math. A recent learning <br>
assessment shows that they have significant difficulties with math, <br>
and that they can not take notes while someone is talking. Therefore, <br>
maintaining the notebook may not be possible. We are currently setting <br>
up appointments with the social worker and other school staff <br>
regarding accomodations for Kai. We are also looking for a tutor, but <br>
that progress is slower than we'd like given that a tutor for Kai <br>
needs specific experience with ADHD.<br>
<br>
Please contact us if you have further questions. The email address <br>
above reaches all the parents.<br>
<br>
Regards,<br>
<br>
--Ruth Anne Ladue  650-576-3199<br>
Robin Powell 650-296-8094<br>
RJ Johnson 650-296-2967<br>
<br>
</blockquote></div><br clear="all"><div><br></div><span class="gmail_signature_prefix">-- </span><br><div dir="ltr" class="gmail_signature"><div dir="ltr"><div><div dir="ltr"><div><div dir="ltr"><b><font face="tahoma, sans-serif">Ms. He</font></b></div><div dir="ltr"><font face="tahoma, sans-serif"><i>she/her/hers</i><br></font><div><font face="tahoma, sans-serif">6th Grade Math Teacher</font></div><div><font face="tahoma, sans-serif">Herbert Hoover Middle School</font></div></div></div></div></div></div></div>